Het pak de nieuwe das?

Met ‘business casuals’ wordt het in een mooie term gevangen; het inruilen van het pak voor een jasje met chino of zelfs jeans. Het pak de nieuwe das?

De das
Een van de meest voorkomende accessoires bij een pak, is de das. Op het wereldtoneel waarschijnlijk altijd de ‘seven-fold-tie’, maar voor gewone mensen als wij vaak met een voering van katoen. Negen van de tien keer uitgevoerd in zijden, de edelste en mooist geweven stof de er is. Gelukkig is deze bewerkelijke stof al lang niet slechts enkel voor de hogere klassen toegankelijk door de grootse teelt van zijderupsen in diverse delen op de wereld, het is maar dat je het weet! Maar niet zelden is de das van wol, oorspronkelijk gedragen door arme boeren en lagere klassen van de bevolking, maar in de huidige tijd een welkome afwisseling van de standaard dassen. Zou je zeggen.

Arbeidsmarkt
Niets is minder waar, want waar het niet dragen van de das ondertussen gemeengoed geworden is bij 99% van de bedrijven, wordt ook met de overige onderdelen in de kledingvoorschriften steeds gemakzuchtiger omgesprongen. Is dit een trend en komt het vanzelf weer terug of iets dat onomkeerbaar is? Die vraag krijgen we vaak, wij hebben er vertrouwen in dat elke man gedurende zijn leven voldoende gelegenheden krijgt om het pak uit de kast te trekken; of dit nu dagelijks, wekelijks of maandelijks is. Is dit de wens van de gedachte? Het verleden leert van niet, vooral de economie en dan vooral de arbeidsmarkt heeft een grote rol in de kledingkeuze van mannen en het kledingbeleid van bedrijven. Hoe beter het gaat, hoe losser men wordt, moet men zich weer ‘bewijzen’, dan gaat de jeans weer naar het weekend en wordt het non-verbale weer belangrijk. 

Succes
En als je weet dat 85% van het zakelijk succes afhangt van het vermogen om vertrouwen en respect te winnen op basis van uiterlijk en sociale eigenschappen. Waarom zou je er dan zo weinig mee doen? Uit onderzoek blijkt tevens; mannen die dassen dragen worden minder vaak gearresteerd, zijn zakelijk succesvoller en scoren beter bij het andere geslacht. het is maar dat je het weet… 

Hoe laat jij jouw kleding in je voordeel spreken? Atelier Vinkenoog traint bedrijven en geeft ook een individueel advies. Meer weten? Neem contact op. 

Close

Arthur Vinkenoog

When Arthur Vinkenoog started as an entrepreneur in fashion in 2010, tailor-made clothing was still in its infancy. Tailoring on site was certainly unknown and very innovative. Being progressive in product and convenience in combination with quality has always been - and will always be - his starting point.

The last years Arthur Vinkenoog approached the challenges and developed his skills not only as a tailor, he learned the key is to pay attention to both, inner and outer wellbeing to attain the best result. With color, shape and style as a foundation or customization, Arthur Vinkenoog provides more than a personalized treatment than you may expect. Everyone is unique, has its own taste and preference, both emotionally and in appearance. Atelier Vinkenoog is a guided place to be yourself and express oneself creatively.

As a result, Arthur's clients get a unique personal style. You can see and feel Arthur values ​​precision and fit regarding to any body type, that leads to the most importantly: to feel totally comfortable in your tailored clothing. It's a approach that has brought its rewards. Long-term personal relationships with customers confirm the success of Atelier Vinkenoog.